Generalforsamling


Referat generalforsamlingen den 12/9 2025 på Bakkevej 9.1.
 
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Dirigent: Fin Thygesen, Referent: Jan Schønemann. Stemmetællere; Pia Westergård og Mette Maaboe
 
2. Formandens beretning.
Programmet 2025 blev gennemgået og evalueret og beretningen taget til efterretning.
 
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse.
Foreningens regnskab følger kalenderåret og er derfor endnu ikke afsluttet. Et foreløbigt regnskabfor 2025 blev godtkendt.
 
4. Indkomne forslag.
Forslag til ændring af vedtægterne blev vedtaget.
Det betyder bl.a. at kommende generalforsamlinger afvikles i årets første kvartal, første gang i 2026.
Det betyder også, at der fremover ikke vælges en revisor, men at bestyrelsen sikrer at regnskabeter gennemgået og er korrekt.
 
5. Fastsættelse af eventuelt kontingent. Stadigt gratis.
 
6. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år.
Det blev vedtaget at starttidspunkt bliver kl 16:30 hele året istedet for kl 19:00 bl.a. begrundet i atdet ikke bliver for koldt - hen i august, at vi slipper for at havneassistenten låser for rummet til bænkene. Ændringen til det nye tidspunkt, evalueres efter næste sæson.
Jan Schønemann fortalte om Booking-processen.
Jan Schønemann undersøger, om der er kode på dørene til alle toiletter.
 
7. Valg til bestyrelsen
 
7.1. Bestyrelsen består af mindst 4 medlemmer. Medlemmer vælges for 2 år. Bestyrelsenkonstituerer sig selv med forperson, næstforperson og kasserer.
Poul Christian Balslev og Jan Schønemann er på valg.
Der blev ikke foretaget valg på baggrund af de ændrede vedtægter (punkt 4).
Nuværende bestyrelse bliver siddende til generalfosamlingen i 1ste kvartal 2026.
 
7.2. I ulige såvel som i lige år vælges mindst 2 medlemmer.
Der blev ikke foretaget valg på baggrund af de ændrede vedtægter (punkt 4).
Nuværende bestyrelse bliver siddende til generalfosamlingen i 1ste kvartal 2026.
 
8. Valg af 2 suppleanter. Suppleanter vælges for 1 år.
Pia Westergård og Henriette Marcussen er på valg.
Der blev ikke foretaget valg på baggrund af de ændrede vedtægter (punkt 4).
Nuværende suppleanter bliver siddende til generalfosamlingen i 1ste kvartal 2026.
 
9. Valg af en revisor for 1 år.
Erik Jakobsen er på valg, med mindre vedtægterne ændres.
Der blev ikke foretaget valg på baggrund af de ændrede vedtægter (punkt 4).
Der vælges ikke fremover en revisor.
 
10. Eventuelt.
Samarbejdet med havnen fungeren godt.
Mette Maboe har syet en flot pose til strømledningen.
Efter sæsonafslutning indkaldes til et åbent bestyrelsesmøde med evaluering af sæsonen.
Det blev foreslået at en QR kode til donationer trykkes på plakat m.v.
Det blev foreslået, at vi slutter sæsonen af med et populært arrangement – f.eks. Mads Toghøj, ogbestyrelsesmedlemmer og afviklere opfordres til at deltage.
Hjemmesiden opgraderes i samarbejde mellem Jan Schønemann og Victoria Thygesen.

Referent: Jan Schønemann Dirigent: Fin Thygesen
 

Bølgens Generalforsamling og bestyrelsesmøde 11/10 2024 kl 12 i Cafe Væredygtig Møllergade 29, Svendborg
Tilstede: Erik Jakobsen, Pia Westergård, Henriette Marcussen, Fin Thygesen, (referent ) Jan Schønemann, Mette Maabo, Torben Wahlstrøm,

Afbud: Povl Balslev, Torben Mikkelsen,

  1. Kort præsentation.  Valg af dirigent: Fin Thygesen, referent: Jan Schønemann og stemmetællere Pia Westergård, Mette Maabo.
  2. Formandens beretning. Vi har allerede søgt kommunen for det skulle være inden 1. november. Og Fin Thygesen har søgt og fået 15t fra SEAF! Godt gået! Evaluering: Koordinator Jan Schønemann gennemgik årets program og noterede sig kommentarer. Anne Kirk bidrog på fineste vis til fællessang – den første dag.
    Taget til efterretning.
  3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse. v/kassereren. Regnskabet blev godkendt.
  4. Indkomne forslag. Se forslag til vedtægts-ændringer Generalforsamlingen har godkendt ændringerne.
  5. Fastsættelse af eventuelt kontingent. 0 kr .
  6. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år.
    Der er stemning for at blive på Bølgen. Og at tilbyde orkestre bedre aflønning indenfor vores ramme.
    Vi meddeler at musikere selv tager drikkevarer med.
  7. Valg til bestyrelsen
    Bestyrelsen består af mindst 4 medlemmer. Medlemmer vælges for 2 år. Bestyrelsen konstituerer sig selv med forperson, næstforperson og kasserer.
    I ulige såvel som i lige år vælges mindst 2 medlemmer.
    Povl og Jan er valgt for 2 år i 2023. Mette og Fin Thygesen er valgt i 2024 for 2 år.
  8. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen. Suppleanter vælges for 1 år. Pia Westergård, Henriette er valgt for 2024.
    Henrik Baunkilde trækker sig fra vores arbejde p gr af sygdom.
  9. Valg af en revisor for 1 år. Erik Jakobsen er valgt.
  10. Eventuelt. Ikke noget.

 

Referent: Jan Schønemann.


Referat af Bølgens Generalforsamling og bestyrelsesmøde 13/10 2023

Tilstede: Povl Balslev, Erik Jakobsen, Pia Westergård, Henriette Marcussen, Torben Wahlstrøm, Fin Thygesen, Jan Schønemann

Afbud: Torben Mikkelsen, Mette Maarup, Maria Nagel, Henrik Baunkilde,


  1. Kort præsentation. Valg af dirigent: Fin, referent: Jan og stemmetællere: Henriette, Torben.

  2. Formanden fremlagde en beretning som blev taget til efterretning.
    Evaluering: Koordinator Jan gennemgik årets program og noterede sig kommentarer.

Jubilæums koncerten 27/9: blev afviklet med stor tilfredshed. Der var fuldt hus – både af publikum og optrædende. Næste gang – måske kun 4 indslag ( i år var der 5)

3. Fremlæggelse af regnskab v kassereren. Fremlagt og godkendt.

  1. Indkomne forslag. Ingen

  2. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år.
    Fin og Jan gør klar til ansøgning til Kommunen – deadline 1. november.

Torben foreslår fællessang den sidste dag på Bølgen.
Og at der – derefter sluttes af med et arrangement a la Jubilæumskoncerten.

Forslag til Grupper; In Tune (Jan Bruun, Lars Svendsen), Christian Søgaard/Jens Schou.
Fokus på Kvinder og/eller unge.
Kællingekoret, Vassilis og Gustav fra Folk For Folks NY SCENE,  

6. Valg til bestyrelsen,

Henrik Baunkilde har indvilget i at indtræde ind i vores arbejde.

Bestyrelsen konstituerer sig selv.

7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen. Pia Vestergård er valgt.


  1. Eventuelt.
    Fin og Jan kigger på vedtægterne og kommer med et forslag til opstramning.

    Erik trækker sig fra gruppen af frivillige og fra at blive spurgt ang. vagter.
    Vil gerne spørges ang. fællessang. Erik er stadig tilknyttet Bølgen som ekstern medlem.

Referat: Generalforsamling lørdag 1 oktober 2022 kl 12 på rest. Ærø.
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Pia
Tilstede: Fin Thygesen, Jan Schønemann, Erik Jakobsen, Mette Måboe, Henriette Marcussen, Pia Westergård.
Afbud fra Povl Christian Balslev, Torben Mikkelsen, Torben Wahlstrøm.
  
2. Bestyrelsens beretning
Jan fremlagde beretningen:
Det er gået godt: undtagen en gang hvor vi måtte krybe i ly, fordi det var en byge, da der skulle stilles op.
 
Christian Søgaard måtte melde afbud, men Doug Morter og Jan vikarierede.
Ingen større kor eller teater var klar på grund medvirken ved Landsstævnet og Fjeren og Rosen-teatret.
Torben Mikkelsen har hjulpet godt med Kulturkalenderen.
Flere detaljer kan ses her:
 
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
 Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Tilskud fra kommunen og Banker.
Vi fik meget sent - tilsagn om tilskud fra Spar Nord.
 
Alt i alt blev budgettet hold på fineste vis. Regnskabet blev godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen
 
 5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
 
Starte og slutte med Fællessang. Fontana koret midt i August.
Forslag:
Erik: Septimuskoret sidst i juni
Capoera (brasilliansk kamp-dans. Erik har kontakt til Gymnatiskhøjskolen.
Ny Nordisk dans, 5rytme dans, Fyraftenskoret v Jesper buhl.
 
Fin og Jan holder møde ang. Budget/Ansøgninger/Aftaler/Booking

Der blev talt om
- flere kor med.
- have 2 åbne scener?
- tage hensyn til andre arrangementer henover sommeren,
- vi starter 27/6 2023 og slutter 30/8.
- bestille Bølgen så vi har den alle dage i perioden.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Pia Westergård.
 
8. Eventuelt
Fin foreslår at vi fremover starter med en sang.

Generalforsamling onsdag 17 september 2020 kl 13 på rest. Ærø.
Referat:

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Povl
 
2. Bestyrelsens beretning
Povl fremlagde beretningen:
Det er gået godt: lavt besøgstal i starten men det voksede hurtigt til ca.40 eller mere.
Højeste antal var ved Mads Toghøj med 78 tilskuere.
Intet slår en god dag på Bølgen, men i år skulle vi til gengæld ikke bekymre os om,
hvor vi skulle rykke hen når det var dårligt vejr.
Derefter debat om grunden og tiltag for at gøre det tydeligt at vi var flyttet.
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Lille overskud. Godkendt!

4. Indkomne forslag
Vedtægtsændringer: (skrevet med blåt)
§ 2  Foreningens formål er hvert år i juni, juli og august måned at arrangere koncerter, underholdning og andre aktiviteter, så vidt muligt på “Bølgen” – den flydende scene i Svendborg havn.
(Kommentar: Afhængig af Corona retningslinierne)
 
§3 
Foreningens bestyrelse består af formand m/k, næstformand m/k, koordinator og kasserer. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

 
 
5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
Vi kan intet vide p.t. på gr af Corona.
Vi mødes 14/1 2021 kl 13 i Sct. Jørgens Sognehus Bagergade 2b, og tager derefter et møde med Maritimt Center.
Spørgsmål fremover:
Arrangementer på tirs/onsdage ?
Hvordan kan ensemblerne selv være mere aktive mht. PR?
Hvem kan hjælpe med Kulturkalenderen ?
Hvad kommer det til at koste at være i Maritimt Center ?
 
Forslag: flersproget plakat på bådebroen.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling fredag 6 september 2019 kl 13 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Jan Schønemann, Fin Thygesen.  
Torben Mikkelsen, Pia Westergård, Torben Wahlstrøm, Erik Jakobsen.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Povl
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab for 2019. Godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen

5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det har været en dårlig sommer 6 af de 20 arrangementer måtte rykke i tøvejr.
 
(Vi kunne desværre ikke være på Kamerateriet i år).
Udviddelsen med hver onsdag blev evalueret til en god ting.
Jan tager et møde med Havnens ledelse og pedel ang. at have et køleskab på broen.

6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Povl, Erik Jakobsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling onsdag 5 september 2018 kl 16 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Jan Schønemann, Fin Thygesen.  
Torben Mikkelsen, Pia Westergård, Torben Wahlstrøm.
 
Afbud:Erik Jakobsen

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Jan, Jan og stemmetæller:Fin
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab for 2018 og det blev godkendt.

4. Indkomne forslag
Ingen

5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det var heldigvis en god sommer så INGEN måtte rykke i tørvejr på Kultutten.
Vi fortsætter det gode arbejde.
 
(Vi kunne ikke være på Kamerateriet i år).
Udviddelsen med hver onsdag blev evalueret til en god ting.

Jan tager et møde med Havnens ledelse og pedel ang. at have et køleskab stående permanent, evt. under halvtaget.

6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Formand: Povl. Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 Næstformand: Erik Jakobsen. 
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling 1 september 2017 kl 16 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Erik Jakobsen, Jan Schønemann og Fin Thygesen.
Afbud fra Torben Mikkelsen.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Jan, Jan og Fin
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde regnskabet for 2017 og det blev godkendt.

4. Indkomne forslag
Mulighed for et par børnerettede arrangementer blev drøftet.
Evt. et par lørdage eller søndage.
Mulighed for at udvidde med evt. hver tirsdag blev drøftet.
 
5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det var en våd sommer. 4 af de 11 arrangementer måtte rykke i tørvejr på Kammerateriet. Godt at vi kan det. Vi fortsætter det gode arbejde.
 
6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Formand: Povl. Kasserer: Fin. Næstformand: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen pr. telefon.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling 19 december 2016 kl 16 i Vor Frues Menighedshus.
Deltagere: Povl Balslev, Erik Jakobsen, Jan Schønemann og Fin Thygesen.
Afbud fra Elin Boss.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Povl, Jan og Fin
 
2. Formandens beretning
Godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Regnskab for 2016 og budget 2017 blev godkendt.
 
4. Indkomne forslag
Øget samarbejde med Biblioteket blev drøftet.
 
5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Vi fortsætter det gode arbejde.
 
6. Valg til bestyrelsen
Genvalg.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Torben Mikkelsen har givet tilsagn.
 
8. Eventuelt
Intet.
 


Indkaldelse til Generalforsamling 16 september 2015 kl 19.30 i Vor Frues menighedshus. 
Der blev holdt Generalforsamling i Vor Fue Kirkes menighedshus d. 16 september kl. 19.30
 
Alt fortsætter som hidtil. 

Referat: Generalforsamling lørdag 1 oktober 2022 kl 12 på rest. Ærø.
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Pia
Tilstede: Fin Thygesen, Jan Schønemann, Erik Jakobsen, Mette Måboe, Henriette Marcussen, Pia Westergård.
Afbud fra Povl Christian Balslev, Torben Mikkelsen, Torben Wahlstrøm.
  
2. Bestyrelsens beretning
Jan fremlagde beretningen:
Det er gået godt: undtagen en gang hvor vi måtte krybe i ly, fordi det var en byge, da der skulle stilles op.
 
Christian Søgaard måtte melde afbud, men Doug Morter og Jan vikarierede.
Ingen større kor eller teater var klar på grund medvirken ved Landsstævnet og Fjeren og Rosen-teatret.
Torben Mikkelsen har hjulpet godt med Kulturkalenderen.
Flere detaljer kan ses her:
 
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
 Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Tilskud fra kommunen og Banker.
Vi fik meget sent - tilsagn om tilskud fra Spar Nord.
 
Alt i alt blev budgettet hold på fineste vis. Regnskabet blev godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen
 
 5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
 
Starte og slutte med Fællessang. Fontana koret midt i August.
Forslag:
Erik: Septimuskoret sidst i juni
Capoera (brasilliansk kamp-dans. Erik har kontakt til Gymnatiskhøjskolen.
Ny Nordisk dans, 5rytme dans, Fyraftenskoret v Jesper buhl.
 
Fin og Jan holder møde ang. Budget/Ansøgninger/Aftaler/Booking

Der blev talt om
- flere kor med.
- have 2 åbne scener?
- tage hensyn til andre arrangementer henover sommeren,
- vi starter 27/6 2023 og slutter 30/8.
- bestille Bølgen så vi har den alle dage i perioden.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Pia Westergård.
 
8. Eventuelt
Fin foreslår at vi fremover starter med en sang.

 
2. Bestyrelsens beretning
Jan fremlagde beretningen:
Det er gået godt: undtagen allerførste gang hvor vi måtte aflyse Peder Most Garden,
fordi det var virkelig dårligt vejr.
Christian Søgaard måtte melde afbud, men Doug Morter og Jan vikarierede.
Godt samarbejde med Mia Ben-ami som var projekt-ansat på havne kontoret.
Hun organiserede at vi altid kunne komme i ly under publikumsopbygningen.
Det var nødvendigt 3 aftener på grund af regn og blæst:
Tango1, Doug Morter og åben scene.
Ingen større kor eller teater var klar på grund af Corona- situationen.
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Tilskud fra kommunen og Fynske Bank.
Vi fik meget sent - tilskud fra Spar Nord.
Alt i alt, lille overskud. Regnskabet blev godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen
 
 5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
Eventuelt kl 19 istedet for 19.30
I hvertfald sidst på sæsonen hvor det bliver mørkt tidligt.

Hvordan kan ensemblerne selv være mere aktive mht. PR?
Hvem kan hjælpe med Kulturkalenderen ? Torben Mikkelsen tilbød sig.
 
Der blev talt om
- at få flere kor med.
- have 2 åbne scener?
- tage hensyn til Landstævnet og Fjeren og Rosen (ugen før eller efter),
- indtænke andre specielle datoer fx 5700Summer.
- flersproget plakat på bådebroen.
- vi starter 21/6 og slutter 30/31-8 afhængig afLandsstævnet.
- bestille Bølgen så vi har den alle dage i perioden.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Referat: Generalforsamling lørdag 30 oktober 2021 kl 13 på rest. Ærø.
 
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Pia
Tilstede: Fin Thygesen, Jan Schønemann, Erik Jakobsen, Torben Wahlstrøm, Torben Mikkelsen, Mette Måboe, Henriette Marcussen, Pia Westergård. Afbud fra Povl Christian Balslev.
 
2. Bestyrelsens beretning
Jan fremlagde beretningen:
Det er gået godt: undtagen allerførste gang hvor vi måtte aflyse Peder Most Garden,
fordi det var virkelig dårligt vejr.
Christian Søgaard måtte melde afbud, men Doug Morter og Jan vikarierede.
Godt samarbejde med Mia Ben-ami som var projekt-ansat på havne kontoret.
Hun organiserede at vi altid kunne komme i ly under publikumsopbygningen.
Det var nødvendigt 3 aftener på grund af regn og blæst:
Tango1, Doug Morter og åben scene.
Ingen større kor eller teater var klar på grund af Corona- situationen.
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Tilskud fra kommunen og Fynske Bank.
Vi fik meget sent - tilskud fra Spar Nord.
Alt i alt, lille overskud. Regnskabet blev godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen
 
 5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
Eventuelt kl 19 istedet for 19.30
I hvertfald sidst på sæsonen hvor det bliver mørkt tidligt.

Hvordan kan ensemblerne selv være mere aktive mht. PR?
Hvem kan hjælpe med Kulturkalenderen ? Torben Mikkelsen tilbød sig.
 
Der blev talt om
- at få flere kor med.
- have 2 åbne scener?
- tage hensyn til Landstævnet og Fjeren og Rosen (ugen før eller efter),
- indtænke andre specielle datoer fx 5700Summer.
- flersproget plakat på bådebroen.
- vi starter 21/6 og slutter 30/31-8 afhængig afLandsstævnet.
- bestille Bølgen så vi har den alle dage i perioden.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Referat: Generalforsamling onsdag 17 september 2020 kl 13 på rest. Ærø.
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Povl
 
2. Bestyrelsens beretning
Povl fremlagde beretningen:
Det er gået godt: lavt besøgstal i starten men det voksede hurtigt til ca.40 eller mere.
Højeste antal var ved Mads Toghøj med 78 tilskuere.
Intet slår en god dag på Bølgen, men i år skulle vi til gengæld ikke bekymre os om,
hvor vi skulle rykke hen når det var dårligt vejr.
Derefter debat om grunden og tiltag for at gøre det tydeligt at vi var flyttet.
Beretningen blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab. Lille overskud. Godkendt!

4. Indkomne forslag
Vedtægtsændringer: (skrevet med blåt)
§ 2  Foreningens formål er hvert år i juni, juli og august måned at arrangere koncerter, underholdning og andre aktiviteter, så vidt muligt på “Bølgen” – den flydende scene i Svendborg havn.
(Kommentar: Afhængig af Corona retningslinierne)
 
§3 
Foreningens bestyrelse består af formand m/k, næstformand m/k, koordinator og kasserer. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

 
 5. Drøftelse af foreningens virke i det kommende år
Vi kan intet vide p.t. på gr af Corona.
Vi mødes 14/1 2021 kl 13 i Sct. Jørgens Sognehus Bagergade 2b, og tager derefter et møde med Maritimt Center.
Spørgsmål fremover:
Arrangementer på tirs/onsdage ?
Hvordan kan ensemblerne selv være mere aktive mht. PR?
Hvem kan hjælpe med Kulturkalenderen ?
Hvad kommer det til at koste at være i Maritimt Center ?
 
Forslag: flersproget plakat på bådebroen.
 
6. Valg til bestyrelsen
Formand m/k: Povl, Næstformand m/k: Mette Maabo Olsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling fredag 6 september 2019 kl 13 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Jan Schønemann, Fin Thygesen.  
Torben Mikkelsen, Pia Westergård, Torben Wahlstrøm, Erik Jakobsen.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Fin, Jan og stemmetæller: Povl
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab for 2019. Godkendt!

4. Indkomne forslag
Ingen

5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det har været en dårlig sommer 6 af de 20 arrangementer måtte rykke i tøvejr.
 
(Vi kunne desværre ikke være på Kamerateriet i år).
Udviddelsen med hver onsdag blev evalueret til en god ting.
Jan tager et møde med Havnens ledelse og pedel ang. at have et køleskab på broen.

6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Povl, Erik Jakobsen, Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Vagtplanen https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r4fglLEHpsw5HNCkx_XOSTPKhm2-Qy3ssp_1i24e42M/edit#gid=1075150880

Ellers Intet.

Ref. fra Generalforsamling onsdag 5 september 2018 kl 16 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Jan Schønemann, Fin Thygesen.  
Torben Mikkelsen, Pia Westergård, Torben Wahlstrøm.
 
Afbud:Erik Jakobsen

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Jan, Jan og stemmetæller:Fin
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde foreløbigt regnskab for 2018 og det blev godkendt.

4. Indkomne forslag
Ingen

5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det var heldigvis en god sommer så INGEN måtte rykke i tørvejr på Kultutten.
Vi fortsætter det gode arbejde.
 
(Vi kunne ikke være på Kamerateriet i år).
Udviddelsen med hver onsdag blev evalueret til en god ting.

Jan tager et møde med Havnens ledelse og pedel ang. at have et køleskab stående permanent, evt. under halvtaget.

6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Formand: Povl. Kasserer: Fin. Koordinator: Jan.
 Næstformand: Erik Jakobsen. 
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling 1 september 2017 kl 16 i Vor Frues Menighedshus - derefter på rest. Ærø.
Deltagere: Povl Balslev, Erik Jakobsen, Jan Schønemann og Fin Thygesen.
Afbud fra Torben Mikkelsen.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Jan, Jan og Fin
 
2. Formandens beretning
Povl fremlage og den blev godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Fin fremlagde regnskabet for 2017 og det blev godkendt.

4. Indkomne forslag
Mulighed for et par børnerettede arrangementer blev drøftet.
Evt. et par lørdage eller søndage.
Mulighed for at udvidde med evt. hver tirsdag blev drøftet.
 
5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Det var en våd sommer. 4 af de 11 arrangementer måtte rykke i tørvejr på Kammerateriet. Godt at vi kan det. Vi fortsætter det gode arbejde.
 
6. Valg til bestyrelsen
Genvalg. Formand: Povl. Kasserer: Fin. Næstformand: Jan.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Genvalg af Torben Mikkelsen pr. telefon.
 
8. Eventuelt
Intet.

Ref. fra Generalforsamling 19 december 2016 kl 16 i Vor Frues Menighedshus.
Deltagere: Povl Balslev, Erik Jakobsen, Jan Schønemann og Fin Thygesen.
Afbud fra Elin Boss.

1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Povl, Jan og Fin
 
2. Formandens beretning
Godkendt.
 
3. Fremlæggelse af regnskab v/kassereren
Regnskab for 2016 og budget 2017 blev godkendt.
 
4. Indkomne forslag
Øget samarbejde med Biblioteket blev drøftet.
 
5. Drøftelse af foreningens virke i det indeværende og kommende år
Vi fortsætter det gode arbejde.
 
6. Valg til bestyrelsen
Genvalg.
 
7. Valg af 1 suppleant til bestyrelsen
Torben Mikkelsen har givet tilsagn.
 
8. Eventuelt
Intet.
 


Indkaldelse til Generalforsamling 16 september 2015 kl 19.30 i Vor Frues menighedshus. 
Der blev holdt Generalforsamling i Vor Fue Kirkes menighedshus d. 16 september kl. 19.30
 
Alt fortsætter som hidtil. 
 



  1. Eventuelt.
    Løst og fast.